Blogger Layouts

L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

About Me

My photo
I'm so fragile. Please handle with care.

Thursday 11 August 2011

Sacrifice

Assalamualaikum. Again.

Rajinnya kita, asyik nak update blog je sekarang ni. Sekali lagi, kita nak cerita pasal further study. Just now, my B and I had a heart to heart conversation about this matter. Kita cakap dengan dia yg kita sedih sangat nak berpisah dengan dia, nak berpisah dengan mak, kakak2, kawan2 semua.

Sedih memang sedih la kan. Masa kitaorg baru bersama, I mean couple la kan, kita tengah study jugak. Sem 2 dekat Poly PD. Masa tu pun dah nak penghujung sem. Ada la sekali dua kot dia datang PD masa tu. Naik sem 3, kita dah start practical. Dekat area rumah je. Boleh kata everyday dia ambik masa balik kerja.

Naik balik sem 4, kita back to PD. Masa tu tengah hangat sangat lah bercinta. Every week balik rumah mak. Itu pun selalu dia yg ambik and hantar sbb belum ada license lagi masa tu. Mak kita sampai cakap, kita ni manja sangat. Bukan tak boleh balik sendiri. Senang cerita memang lagi banyak sama2 dari berpisah jauh. Jauh tu pun tak jauh mana, PD je. Hehe :)

Kita untung sbb diploma kita 2 tahun je. Habis sem 4 tu, habis lah diploma kita. Masa tu Jun 2010. Start dari Jun 2010 sampai lah sekarang kita duduk dekat rumah mak which is sekampung dengan B kita ni. Masa kerja Tmn Tun, Damansara pun kita berulang. Senang cerita dari Jun 2010 sampai sekarang kita tak pernah lagi berpisah jauh dengan dia.

Tak sampai sebulan lagi, kita dah kena register dekat Sri Iskandar, Perak. I'm not sure whether I'll be there until my last sem or 1 year only. Dah dengar khabar dari kawan2, diaorang cakap Sri Iskandar jauh. Almost 3 jam kalau dari sini (rumah kita). Alhamdulillah, sekarang kita dah ada license, kita boleh la bawak kereta kalau dibenarkan.

Kalau dulu, bila2 masa nak jumpa pun boleh. Kalau lapar, call je dia suruh belikan makanan. Lepasni dah tak ada lagi nak manja2 macamtu. *sebak* B kita cakap kita kena berkorban sikit. Betul cakap dia, berkorban sikit berpisah jauh dengan dia, dengan mak and kakak2, dengan kawan2 baik, dengan SDA. Berkorban adalah perkataan yg paling sesuai yg dapat menyedapkan hati kita sekarang ni.

Thanks, B. Now kita dah ada semangat sikit! Sikit jela. Huhu. Tapi masih sedih. Thanks again. I love you :)

10 comments:

nrhzrhmhdspn said...

tabah ok!

btw sweet lah!

smoga dengn si B trus bahagia :D

si eJa said...

azie, thanks! love you. rindu gila kat azie! :(

cik fadh said...

huhu sob sob sob ;( ieja xmo cm ni ler, kene kuat . stdy best per . lelame nnt ok lar tu ;)

si eJa said...

Fadh, tula. Tengah nak kuatkan semangat ni. Hehehe. Harap2 ok, eja doa sangat dipermudahkan semuanya :)

Fadh doakan jugak ye!

Yana Farinha said...

hehe be strong my dear... org kate kalau jauh ni baru ade rindu.. tau tau hehe.

tahniah dapat sambung blaja..
gud luck dear.
blaja rerajin.

si eJa said...

Yana, thanks. Tula, nak kena belajar berpisah jauh. Huhu. U too, goodluck :)

nrhzrhmhdspn said...

tulah.rindu.banyak gelak sesama dlu kan. lagi2 masa kelas keusahawanan sbb geng kita dua slalu duk belakng.haha

rindu gila :D

harap eja kat perak elok2 k.

Neddy Razak said...

kita pun sedih eja da na study jauh :( bte ned doakan eja success kat sana, jaga diri & semoga kekal dengan afiq. ned sayang korang. tapa 1 or 2 tahun tu kejap jur. trust me :) iloveyou!

si eJa said...

Azie, kan? Eja rindu gak :(

Takpe la, ade masa kita jumpe k. Btw, thanks again, Azie.

Love u! :)

si eJa said...

Ned, thanks darling. Berharga sangat ucapan Ned tu. We love u too! *kisses*